Direktlänk till inlägg 26 april 2008

Modern konst

Av Linus - 26 april 2008 18:27

Ja, vi var ju på Moderna museet idag vi. Ganska intressant må jag säga. Var dels en Andy Warhol-utställning, och sen var det något annat också. Andy verkade som en skön typ. En hel del riktigt bra konstverk, det kunde våra kristiska ögon se. Sen en del som vi inte fattade ett dyft av. Bland annat en femton minuter lång film då man fick se honom krypa runt på ett golv och måla.. Det är ju otroligt spännande.. Sen upptäckte vi ju att han var bög också. Någon kanske fällde en kommentar runt detta, men då Lövet inte vill bli uthängd i bloggen, så säger jag inte vem som sa det.


Sen var det några andra väldigt underliga konstverk på den där andra utställningen. Bland annat ovanstående som Lövet försöker förstå sig på.. Någon som har en idé vad det skall föreställa? Sen fanns det en videoinstallation där det var en karl som spottade på kameralinsen högt och ljudligt. Modern konst var det frågan om ja..


Sen åt vi glass i Kungsan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards