Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Vila i frid, mobilhelvete

Av Linus - 23 februari 2009 20:59

Igår tog en epok slut. Min mobil, som har stått mig nära i ett och ett halvt års tid, bestämde sig att nu får det fan vara nog och bestämde sig för att gå vidare till andra jaktmarker.


På sätt och vis var detta scenario väntat, medan det på andra vis var sjukt oväntat. Under sin levnadstid har han inte uppvisat några större sjukdomstecken (ja, min mobil är en karl, så är det bara). Hans batteri har hållt sig på en acceptabel nivå, han har brummat så fint när det ringer och han har inte klagat när det har blivit lite kylslaget heller. Förutom detta har han alltid följt med mig på mina äventyr i lite mer blöta landskap, och har alltid gjort sin plikt när det har krisat. Med andra ord har han stort sett gjort sin arbetsuppgift på ett exemplariskt vis.


Men kanske skulle jag ha sett tecknen att något inte stod rätt till. De har framförallt visat sig när jag har väckt upp honom ur sin vila (läs: varit tvungen att stänga av honom). Då har han uppfört sig som ett tjurigt och morgontrött barn. Han har inte velat göra som man har bett honom, och ibland har han helt sonika bara somnat om igen. Men det fanns ett knep att få honom medgörlig. Det var att väcka honom lite försiktigt och sen låta honom vara. Då brukade han vakna till liv efter ca 10 minuter, och sen var han lika glad som alltid. Det var iaf vad jag trodde.


Något kan mycket väl ha legat och grott i honom, och igår rann bägaren över av någon outgrundlig anledning. När jag försökte väcka honom igårkväll, efter en liten sömntur under flygresan från Malmö, gick det till en början bra. Han vaknade, sträckte lite på sig och vägrade sen svara på tilltal. Precis som vanligt tänkte jag, och lämnade honom ifred för att vakna. Men han vaknade aldrig. Istället somnar han om efter ca 5 minuter, sover i kanske 5 sekunder och vaknar sen till liv för att upprepa samma procedur igen.


Detta höll fanskapet på med hela jävla gårdagskvällen, samt hela natten.. Imorse blev jag tillslut less, och bestämde mig för att det var dags att ta i med hårdhandskarna. Först pumpade jag honom på all information han hade tillgänglig (läs: telefonnummer m.m) Detta var dock inte så lätt, då han bara var kontaktbar i två minuter om gången innan han somnade om igen. Efter många om och men hade jag fått ur honom all information han hade, och förberedde mig för att hjärntvätta honom. Blåsa ur all information som fanns och börja om på ny kula.. Fråga, är det nån som tror jag har lyckats?


Nope, det går inte. Han vägrar. Totalvägrar. Han fortsätter precis som tidigare. Vaknar, sträcker lite på sig, vägrar svara på tilltal och somnar om igen. Han ska veta att mitt tålamod börjar tryta, och hans liv lever på en skör tråd..


Men på fruktföretaget finns det som tur var resurser, så nu har jag en ny tillfällig vän under tiden som jag ska fundera vad jag skall göra med mobilhelvetet. Antagligen lägger jag in honom för behandling, eller så låter jag fanskapet bara dö. Han har ju trots allt kämpat på rätt bra.


Och jag kanske kan förstå honom. Vid sjukdomsutbrottet hade han ju faktiskt 3841 SMS i Inkorgen. Det är trots allt ganska mycket information att gå och bära på. Och med tanke på innehållet i vissa av dessa SMS kan jag kanske förstå att det blev en för tung börda att bära.. 

 
 
Ingen bild

Mr Jobs

23 februari 2009 23:41

Iphone!

 
Ingen bild

Piotr

24 februari 2009 17:22

Stackarn... Kan inte vara lätt att vara vaken när man blir kallad ett skällsord med kristlig antoning som suffix. Men vad säger man inte om gamla finska lurar med lågt pH-tal.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards