Alla inlägg den 13 april 2008

Av Linus - 13 april 2008 19:28

Mina vänner Syddan och Hyddan har lite olika inställningar till min härliga hemstad Umeå.


Igår när jag och Läkarn satt i köket och drack kaffe ringde Hyddan och hade en väldigt rolig nyhet. Han funderar på att flytta till Umeå och plugga sitt Masterår här! Skulle ju vara jäkligt roligt! Däremot finns det väl en viss risk att vi kanske inte skulle plugga så bra..


However, när samtalet väl var slut så var Läkarn lite osäker på vem jag egentligen hade pratat med. Han trodde rent instinktivt att det skulle ha varit Hyddan, men på nåt viss så trodde han inte det. Han gissade snarare på Syddan. Detta påstående resulterade i en hyfsat genomgående diskussion om verkligen Syddan skulle kunna tänka sig att flytta till Umeå (han är från Stockholm och plyggar ju i Uppsala, som uppmärksamma bloggläsare redan vet). Frågan stöttes och blötes ett tag mellan oss, under vilka premisser han skulle kunna tänka sig att flytta hit på, och tillslut så var vi tvugna att rådfråga objektet i fråga om de hela. Så följande SMS-konversation genomgicks:


Jag: Skulle du flytta till Umeå för allt guld i Schweiz?

Syddan: Alla dagar i veckan, men mest för att du är där!

Jag: Så du skulle nästan flytta hit för allt smör i Småland?

Syddan: Hehe nej!

Jag: Då hade jag rätt :)


Tänk vad roligt det måste vara för er läsare att ta del av mina SMS-konversationer. Nästan lite Schulmanvarning på mig..

Av Linus - 13 april 2008 17:55

När jag igår återigen intog rollen som kvällschef på E-puben kom jag på en ganska rolig sak.


Det var på tiden då jag satt i Pubstyrelsen (som den hette på den tiden, nu är det Pubutskottet), och Tärendös stolthet (inte Kalla, utan Jonas) ledde Puben som sitt hjärtebarn. Jag vet inte vem som kom med idéen, var många kreativa hjärnor där, men den var onekligen ganska bra. Det vi tänkte var följande: Under en veckas tid skulle vi i Pubstyrelsen bo på E-puben. Enda gången det skulle vara tillåtet att lämna puben var om vi hade föreläsningar eller något liknande. Annars skulle vi vara på E-puben. Ja, jag vet.. Det är ingen ny idé på något vis.. Men det hade likväl varit ett jäkligt kul. Och även ett bra PR-trick. Vi hade långt gånga planer på att hela alltet skulle sändas på HHUS plasma vid tornet, och vi skulle ha öppet varje kväll för gäster så klart. Jag tror det hade blivit en succe!


Jag kommer inte riktigt ihåg vad som stjälpte projektet, troligtvis tog vi aldrig riktigt tag i det. Men det var kul när jag kom på det igår, som ett minne från en svunnen tid. Ja, jäklar. Det hade ju vart ett stört kul projekt!


Något annat som också är stört kul är ju Killinggänget. Dom kan det här med humor. Nedanstående inslag är ju bara helt briljant, så enkelt men så roligt!

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards