Alla inlägg den 15 april 2008

Av Linus - 15 april 2008 22:37

Följande går att läsa i dagens DN Kultur, och handlar om Takidas konsert på Cirkus i Stockholm.


" "Fan, vad det här är skoj" säger Takidas sångare Robert Pettersson. Tala för dig själv. Okej, tala för dina tusentals fans också. Men ni är inte ensamma i den här lokalen. Vi är ett par recensenter också, som gärna skulle hoppa in i en tidsmaskin, resa tillbaka till 1994 och övertala Kurt Cobain att inte ta livet av sig, vilket skulle kunna sätta stop för postgrungen, den erbarmligt kassa musikgenre som Takida tillhör. (..) Mest av allt påminner Takida om hamburgerkedjan Max - en populär, norrländsk kopia av amerikanskt trams. (..) Men hur gärna jag än vill kan jag inte hitta något positivt förutom den suggestiva ljussättningen. Motviljan jag känner mot Takidas mesiga hårdrock är så djupt rotad att den verkar genetiskt betingad."


Jag tycker att detta nog måste klassificeras som årets sågning. Herregud alltså. Upphovsmannen Fredrik Strage tar ju fram motorsågen, varvar upp den på max och går in stenhårt med huvudet före på en stackars ungbjörk som står ensam och övergiven på en fjällslutning. Han ger sig inte föränn björken är nerhuggen till flisor. Sen tänder han eld på hela anrättningen för att tio sekunder senare ställa sig och urinera på elden så det släcks. Sen dumpar han en lastbil med koskit över den lilla högen av uppbrända vedflisor. Trycker ner två kilo trotyl och spränger hela skiten i luften. Ungefär så sågade blir Takida.. Jag skulle inte vilja vara dom.


Förövrigt, nu är fotobollsäsongen här igen, och som traditionen bjuder lanserar Kung Jens. FG en ny hemsida. Helt klart värt ett besök! 

Av Linus - 15 april 2008 09:56

Jag är så sanslöst trött för tillfället.. Helt stört.. Skulle bara vilja gå hem och sova x antal timmar till


Hur som haver sitter jag i Lärarhuset och försöker producera lite på våran uppsats.


Ibland är det tanken som räknas

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards