Alla inlägg den 2 april 2008

Av Linus - 2 april 2008 23:51

Hela skoldagen idag var värdelös. Jag vaknade på fel sida och allt gick bara dåligt. Dålig produktivitet, var sur och ville inte skriva uppsats. Jättetråkigt sällskap antar jag.. Jag kan inte fatta hur jag redan, efter tre dagar av tio veckor, är stressad över uppsatsen..


Sen blev det lite bättre när jag slapp tänka på uppsatssktien och fick fika samt äta middag med Läkarn, Lillprinsen, Smutshunden och Redaktörskan. Roligt att Smutshunden är back in town. 


Nu ska det sovas så jag förhoppningsvis är mer produktiv imorgon. 

Av Linus - 2 april 2008 00:09

Alltså, seriöst. Det här med första april är ett väldigt stört påfund. Finns ju faktiskt ingen logik i att man håller på med det fortfarande. Allt som sägs och görs under denna dag betrakttas med stort misstänksamhet. "Hmm, är det verkligen sant det där eller luras han bara?". Väldigt störande. Helt omöjligt att ta någon nyhet som är lite underlig på allvar. Eller hur? Tänkte dela med mig om de nyheter jag själv hajade till på, som måste anses som mer eller mindre underliga... :


- "Säl på E4:an" på VK.se. Var inget aprilskämt, VK var tvunga att lägga ut en arrtikel om att det var sant, då ingen trodde på det..


- "Svenska och danska Posten slår ihop" på Aftonbladet.se. Här var jag helt övertygad om att det var ett skämt. Självklart var det inte så, då både DN och Svenska Dagbladet följde efter, plus ett pressmeddelande... Vem faan kom på ideén att lansera detta på första april? Är ju mer eller mindre givet att alla inte tror på det..


- DN hade en artikel om de fem förslag som fanns på nya arena för Djurgården. Ett var ute i oljehamnen, det andra precis bredvid Bromma flygplats och de tre andra ute i Kista och Tensta. Borde vara ett Aprilskämt, men det är än så länge oklart om det verkligen är det.. Annars har nån tänkt jävligt fel när dom la förslagen..


- "UEFA:s krav, Stäng MAX" på Aftonbladet.se. Handlar om att Max-restaurangen på Borås arena kanske måste stängas nästa sommar då U21-EM i Fotboll avgörs där, då UEFA har McDonalds som sponsor. Också oklart om sanningshalten... Om det är sant, taskig tajming på publiceringsdatum iaf.


Som sagt var, första april är en dag då man inte borde läsa tidiningen.  

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards