Alla inlägg den 8 april 2008

Av Linus - 8 april 2008 23:40

Tekniken går ändå framåt här i världen. Eller världen och världen, i vår lilla avskilda krok här uppe i norr går tekniken går det snabbt. På andra platser kanske man inte kan säga detsamma, som Afrika eller delar av Asien. Men det är inget ämne den här bloggen handlar om, det kan andra mer lämpade personer disskutera. Vi ska istället prata om deklarationer.


Jag fick mina deklarationspapper idag. Drog upp den blåa plasten och ögnade igenom den. Ska väl inte avslöja några siffror, men måste erkänna att det såg bra ut. Mycket bra ut. Så det var ju lika bra att skicka in den. Och det är ju här det häftiga kommer. Det var bara att skicka ett sms. In med personnumret plus en kod och skicka. Sen var det klart. Helt otroligt vad smidigt det kan va. Man kan bli glad för mindre.


Något man blir mindre glad över är vår uppsats.


Förövrigt åkte Smutshunden och Redaktörskan till Krakow idag. Vilka smutsiga hundar dom är. Jag vill också ha semester..


Sen har min kväll gått ut på att förklara skillnaden mellan avskrivningar och överavskrivningar för F2. Via MSN. En lite mer pedagogiskt verktyg hade kanske underlättat. Mest för mig tror jag.. Men nu vet han ungefär hur det funkar. Sen slängde vi in lite soliditet och vinstmarginaler också, samt oerhört mycket skitsnack om vårat före-detta jobb. Det om något är en sorglig historia.. Skall väl inte avslöja namnet på företaget eller ägaren för er, men i en presentation på en kurs förra våren hette han Egon Företagare. Det var ett ganska fyndigt namn tyckte jag då, och jag är väl böjd att tycka detsamma idag..


Ja, jag är sannerligen en rolig typ 

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards