Alla inlägg den 23 april 2008

Av Linus - 23 april 2008 23:32

Det är återigen dags att citera Korpennytt.se, då en praktfull skandal håller på att rullas upp inom Korpen i Umeå


KJ accepterar serieindelningen, men är fortfarande kritiska

Efter chockbeskedet att Kung Jens. FG blev placeras i Division 3 istället för Division 6, som de önskade, har rykterna spridits som en löpeld genom korpenfotbollen i Umeå. Vissa rykten säger att Korpen Umeå är trötta på Kungarnas stöddiga attityd och vill försöka få dem att missa A-slutspelet. Andra säger att lagen i Division 6 helt enkelt vägrade att ha Kung Jens i sin serie, med motivationen "Vi spelar för att ha kul, då vill vi inte förlora med 20-0" och hotade med att stämma Korpen för orsakande till mänskligt lidande om så blev fallet. Vad som är sant och vad som är osant är svårt att tyda, men att Curt Söderströms förklaring "Alltså, Milan spelar inte i serie C, så är det bara" är den korrekta sanningen är svårt att tro. Men då Kung Jens. till slut valde att ta bladet från munnen under kvällen verkar det som stormen kommer lägga sig. I ett officiellt utalande från klubben säger man att man accepterar Korpen Umeås serieförslag och att man nu har fullt fokus på nästkommande säsong, där ett "fylligt" träningsläger för stora delar av truppen är planerad till Uppsala nästkommande vecka.

Trots detta uttalande så dör inte ryketerna ut. En initierad källa inom Kung Jens säger att man misstänker att rivalerna Gazza Junir Boys har lyckats muta Korpens ledning med snus, två backar läsk och en Pez-figur att ge Kung Jens svåraste tänkbara lottning. "Ett typiskt smutsigt trick från den röda faran" skall Mattias Pettersson ha sagt. Däremot verkar vissa lagmedlemmar ta det hela med ro. Nör vi får tag på Jonas Stenberg nu på kvällskvisten skrattar han åt hela debatten och säger "Jaja, blir nog bra det där. Bara jag får pissa på nån i varje match så är jag nöjd" (Pissa bedtyder slå en tunnel, red anm.) Som vanligt skapar Korpen stora nyheter, och detta innan säsongen ens har dragit igång. Vi har en strålande tid framför oss mina goda vänner!


Se där ja, så kan det gå. Då kanske min löpträning kommer till pass i fotbollen också..

Av Linus - 23 april 2008 21:36

Skoldagen idag sög, på många sätt och vis. Onödigt att gå in på varför, den gjorde det iaf.


Därför känns det bra att meddela att följande har genomförts sen jag "stämplade ut" från skolan:


- Tog en Kaffe med Besten, som man såg för förstå gången på typ en månad. Han har varit på hemmaplan och härjat.

- Tog en härlig löptur med Diket. Storsjöloppet, here I come!

- Åt en god paltmiddag

- Städade lägenheten (iofs inte kul, men känns bra såhär i efterhand)

- Och nu sitter jag med en öl i handen och tittar på fotboll


Slutsatsen är alltså följande, den värdelösa dagen har blivit en bra dag. Kul att det kan bli så! Nu dags för andra halvlek, hoj!

Av Linus - 23 april 2008 08:15

Jag vet inte riktigt vad som var gnistan som satte eld på krutet, men det kan mycket väl ha varit det faktum att jag skrev om den löpträning jag har börjat anammat.. Hur som haver, inom loppet av två timmar blev jag utmanad/uppmanad att delta i följande:


- Lidingöloppet (distans okänd, men väldigt mycket längre än jag någonsin har sprungit)

- Storsjöloppet (6 km)


Alltså vad händer? Har folk blivit helt tokiga? Antar dom att jag som en blixt från klar himmel helt plötsligt har blivit en löptokig och vältränad idrottsman istället för en småtjock och lat ekonom med lite för stor förkärlek till alkohol?  Tydligen..


Funderar iaf på att anta utmaningen. För Lidingöloppet är ju trots allt först i höst någon gång, och Storsjöloppet är den 13:e maj. Så jag hinner ju träna lite innan dess, faktiskt.. Fast då var det ju det här med att se till att träna också..


Men Diket, tar du på dig att dra ut mig i löpspåret så antar jag tamefaan utmaningen. Nu ska det bli andra bullar från det här lägret!! 

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards