Direktlänk till inlägg 19 mars 2008

Påskharen

Av Linus - 19 mars 2008 23:52

Gud vad skönt det skall bli med påsk. Få komma iväg ett par dagar. Frisk luft. God mat. Vackra fjäll. Ja, det ska sannerligen bli skönt. Behöver det verkligen faktiskt.


När jag var lite yngre så trodde jag på påskharen. Eller ja, trodde och trodde. Jag ville tro att han fanns. Mina påskar har mer eller mindre alltid tillbringats i Norge och Röros. Man vaknade alltid upp tidigt på påskaftonsmorgonen, väldigt tidigt. Nästan okrisligt tidigt. Varför? Jo, det var dags för påskäggsjakt. För då hade påskharen gömt påskäggen någonstans. Första ledtråden låg ofta på ett ställe som var lätt att hitta. Sen fick man använda alla sina hjärnceller, som nog var färre på den tiden (iaf aktiva..), för att komma på var nästa ledtråd var. Ett idoget letande höll på i ungefär 15 minuter innan man till slut lyckades lokalisera påskäggen. Då tog himmelriket vid. Jag menar, när annars fick man äta godis innan frukost? Precis, aldrig!  Så jag tycker det är fullt naturligt att jag trodde på påskharen. Han fixade ju godis på morgonen, det skulle ju aldrig en ansvarstagande förälder ligga bakom...


Jag trodde också att påskharen bodde i ladan som finns utanför stugan. Eller trodde, jag var övertygad. Jag brukade kolla in i den och försöka se honom. Det gjorde jag aldrig.. Han var nog för snabb att gömma sig. Jag tänkte nog "Påskharen är en snabb en. Minst lika snabb som Stålmannen. Eller blixten" medan jag snaskade vidare på mina sura nappar och snusmumrikar.

 
 
Ingen bild

Joel

20 mars 2008 22:36

Snusmumrikar i plural, och dom äter du? Ett ganska säkert sätt att bli ovän med Tove och trollen, eller vad tror du?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards