Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Linus - 9 mars 2008 23:30

Det har sagts förut, och det tåls att sägas igen. Slask är värdelöst. Helt onödigt. Gud straff mot mänskligheten. You name it, slask är tamejfaan den värdelösaste uppfinning som har skådats.


Jag var tvungen att ge mig ut i slasket idag. Syftet var ädelt och trevligt, vi skulle på födelsedagsfika hos Maggan o Soffipropp, hon och Redaktörskan har fyllt år. Men jag var tvungen att ta mig det via cykel. Ni som känner mig lite närmare kanske tänker tyst för er själva nu "Hmm, Linus har väl ingen fungerande cykel?". Och detta är helt korrekt, det har jag inte heller. Min cykel har haft punktering sen brännbollsyran -06. Vi får se vem som lessnar först och gör något åt det, jag eller han...


Nåväl, Bengan lämnade sin cykel här igår och jag sa att jag kunde ta den till honom på Berghem idag, jag skulle ju ändå åt det hållet. Det som denna plan inte inkluderade var ju dagens väder... Sällan jag har skådat något så tragiskt. Så när jag till slut svänger in på Bengans gård med hans cykel är jag på otroligt dåligt humör. Det är blött, jag är bakfull, jag är stressad (för att jag for på fika istället för att plugga) och ungefär allt som kan vara fel är fel. Den sista biten till Haga får jag traska i slasket. Gör mig inte på bättre humör. Den enda ljusglimten var att jag har fantastiska skor. Dom borde få Nobelpriset. Håller en torrare än ett par stövlar. Helt jäkla otroligt.


Fikat var som tur var väldigt trevligt, men jag åkte hem rätt tidigt (med buss) då tanken var att jag skulle plugga ikväll.


Ibland är det tanken som räknas.


Och inatt är jag rebell, jag orkar inte ta ut mina linser utan sover med dem.. Otroligt vågat..

Av Linus - 9 mars 2008 10:54

Igår var det fest. Och då slutar det som det bör.. Här får ni ett urval:


- Carola gick inte vidare i Melodifestivalen

- Diket dansade erotiskt med en fotpall

- Diket började mer eller mindre bråka med en kvinna som trodde jag var 30 år. Det var jag inte. Då blev hon sur. Sen började dom bråka.

- Träffade Soffan. Tog ungefär 30 sekunder så var hon involverad i en livlig diskussion med Bengan, som höll på väldigt länge. Jag var inte förvånad. Diket var också med på ett hörn. Inget som förvånade mig heller

- Jag hjälpte en kvinna att hitta till Ålidhems Centrum

- När jag till slut låg i min säng och sov kom Lillprinsen och Hingsten instormande i mitt rum. Lillprinsen trängde sig ner bredvid mig i sängen och slocknade direkt. Hingsten la sig på golvet. Jag tyckte inte att det varjättemysigt att dela säng med en snarkande Lillprins, så jag tog mitt täcke och la mig i Läkarns säng istället (han är bortrest)


Nu måste jag plugga 

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards