Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Linus - 5 mars 2008 23:16

Vissa av er kanske tror att rubriken syftar till hur man tar sig lättast hem från tex Corona (man går). Det gör den inte. Den gäller inte heller hur man på bästa sätt tar sig hem från skolan (då går man, fast det skulle inte skada att cykla, om man nu hade en). Näe, rubrikens bidrag till dagens inlägg är hur jag egentligen skall ta mig hem från vår stuga i Norge efter påsk.


Det är nämligen så att mitt schema, efter många om och men, tillåter att jag får ha ett litet påsklov. Det känns underbart och jag skulle gärna tillbringa denna ledighet i vår stuga i Röros i Norge. För er som inte vet, så ligger Rörors på andra sidan gränsen vid Funäsdalen och Tänndalen, som ligger i Härjedalen.


Emelertid har det uppståt ett litet problem, och det är hur jag skall ta mig hem från Röros till Umeå igen. Jag behöver nämligen vara tillbaka i Umeå senast onsdagen den 26 mars. Till Röros åker jag med min far, men hemresan är något mer knepig. Här skall ni få de tänkbara förslagen:


- Min far, styvmor och lillasyster åker hem tillsammans med mig på tisdagen den 25 mars = Överlägset bästa alternativet för mig, men inte särskilt troligt att det inträffar (då far vill stanna längre)


- Jag kliver upp klockan 04.00 på tisdagsmorgonen och får skjuts till Funäsdalen, där det går en buss klockan 06.00 till Östersund. Jag anländer till Östersund vid 10.00 Sen har jag en mysig liten väntetid på ca 6 timmar (jag känner inte en käft i Östersund) till 15.45 då bussen till Umeå avgår. Hemma i Umeå vid 22.00 = Värdelöst alternativ. Jag menar, vakna tidigt, 10 timmar på buss plus 6 timmar i "världsmetropolen" Östersund. Inte särskilt attraktivt.


- Att tillsammans med min bror och flickvän åka ner till Göteborg (där de bor) på tisdagen i deras hyrbil och sen flyga hem därifrån = Min far kan komma med underliga lösningar på problemen ibland.. Jag menar, det är ju optimalt att åka söderut när man ska norrut, för att sedan åka norrut i ett flygplan när man väl är framme på stället som ligger söderut.


Vad kan vi då dra för slutsatser av detta?! Det är ganska enkelt, jag har ett allvarligt problem. Någon som har en kreativ lösning på detta? Kanske någon som har bil och vill följa med till fjällen till påsk? =)

Av Linus - 5 mars 2008 00:13

Det tror jag Figo brukar fråga sig när han ligger och filosoferar under lite presentpapper. Tankegånen på bilden här ovan var nog som följer: "Vad händer här i livet? Varför finns jag? Varför har Linus en konstig silvrig grej som riktas mot mig? Vad är meningen med livet? Finns egentligen Gud? Var är maten? Ja, var fanken är matskålen? Jag är hungrig, har inte ätit på minst tio minuter! Är meningen med livet att äta? Meningen med livet är iaf inte att hålla på att skriva om sitt liv på en meningslös sida som kallas "blogg". Konstiga saker dom där människorna håller på med. Om att äta inte är meningen med livet, vad är det då istället? Inte sova, inte jaga möss, inte bo hos grannarna. Hmmm. Ja, att äta är meningen med livet! Då borde jag gå och äta! Bra, då gör jag det!"


Men det var inte Figo det här inlägget skulle handla om. Eller kanske var det så, och så hamnar jag på ett sidospår nu.. Oklart. Hur som haver så funderar jag också lite på vad som händer egentligen. Allt har gått lite i stå för tillfället. Vet som inte vilket ben jag ska stå på, vad jag ska ta mig till egentligen. Förhoppningsvis visar det sig snart. Eller så beror det på att jag börjar blir less på Umeå igen. Oklart är ordet. Men, det visar sig.


Efter tuffa förhandlingar med Acerpacer så har vi nu tillsammans kommit fram till att jag ska formatera om honom. En liten extreme makeover, bort med det gamla och in med nytt, typ. Kommer han må bra utav. Och arbetsbelastningen går också ner för honom. En liten förtidspension. Under våren kommer han iaf få hjälpa till med uppsatsarbetet och så, känns som en lagom arbetsuppgift för honom. Äpplet mår också bra, börjar göra sig hemmastad och så, inga komplikationer att rapportera om.


Näe, nu ska det sovas. Ska upp vid åtta imorrn, så det börjar bli dags!

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards