Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Linus - 26 mars 2008 23:44

McDonalds är väl inte gud bästa barn, eller det snällaste mot barn heller för den delen. Men ingen kan komma och säga att dom inte har humor iaf.


På väg till Röros i torsdags bevittnade jag några mil utanför Sundsvall, i Nedansjö tror jag det var, en skylt med följande budskap:


McDonalds

Östersund

2 timmar


Det är banimej humor. Det är ju stört roligt. Tänk er alla förbanande föräldrar som får lyssna på barnes tjat om man är i Östersund snart. Eller alla barn som sitter och längtar efter McDonalds i två timmar och när man väll kommer fram till Östersund så har de precis stängt. Tänk er besvikelsen hos dessa barn. Det är ju grymt gjort av McDonalds. Samtidigt som det är otroligt roligt. Tänk er reklamnissen som kom på förslaget. Han måste ha fnissat högt för sig själv vid sitt skrivbord och alla hans arbetskompisar undrade vad han hade så roligt åt. Tänk hur många människor som likt mig har skrattat högt när de såg skylten. Det är såna här små saker som lyfter vardagen. Humor mina vänner, humor.

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards