Alla inlägg den 17 september 2008

Av Linus - 17 september 2008 22:47

Herr/Fru Orolig sparare, du behöver inte vara orolig längre. Kung Jens. är ett stabilt företag. Och nu skall jag förklara varför.


Kung Jens. är ett anrikt företag med traditioner att reda ut kriser. Den aktuella finansiella krisen rör många branschar, men Kung Jens. kommer nog klara sig ganska bra i stormen trots allt. Detta då deras två kärnverksamheter inte direkt berörs av dagens oro.


Det första benet i Kung Jens. är ju såklart fotbollen. Efter de stora sportsliga framgångarna under säsongen så väller publik- och souvenirintäkterna in som aldrig för. Detta tillsammans med de för året ökade TV-intäkterna, pga. av spel i högre division (div 3), ger ett väldigt positivt resultat för fotbollsdelen av koncernen. Vidlyftiga planer finns för nyförvärv inför nästa säsong, men om desssa hålls på en någorlunda rimlig nivå skall det inte vara några problem. Man kommer dessutom satsa på deltagande i Korpens innebandyspel i år också, vilket kommer ge saftiga sponsorintäkter, tillsammans med lårkakorna.


Det andra benet i koncernen, som är den allmäna skumraskverksamheten, går också bra. Knarkförsäljningen på Berghemsskolan har slagit försäljningsrekord, innan ens året är slut, och flyktingsmugglingen går även den bra. Detta är ju också verksamheter som inte är särskilt konjunkturkänsliga, så det kommer nog inte försämras även om vi går in i en lågkonjunktur. Sammanfattningsvis står alltså koncernen stadigt.


Det har gått rykten om att man har spekulerat på den s.k subrimelånemarknanden, men Kung Jens. koncernchef sa igår att "Äsch, he löser sig" och detta tillsammans med uttalandet från i lördags "Var är spriten?" gör att iaf jag känner mig lugn.


Själv skulle jag nog faktiskt köpa Kung Jens. aktier för tillfället, då de endast kostar 20 000 SEK, men riktkursen ligger på ca 280 000 SEK. Så köp för böveln!


Annars går mitt nya liv bra.. Jag har idag bland annat ätit godis.. Men jag köpte bara för 25 kronor (medan Läkarn slog till med godis för 49 kronor) och åt max upp hälften själv, innan Hingsten fick resten.


Och cykeln är nu här på Svea, gäller bara att ta reda på vilket däck som det är punktering på nu..

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards