Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Linus - 24 maj 2008 18:19

Lämnade vårt grupprumm i UB på Universitetet klockan 13.51 Gick in på systemet 14.08, efter att ha tagit fel buss ner på stan. Kom ut 14.11 Steg på bussen 14.16, som skulle ha avgått 14.15 Bussen lämnade Vasaplan 14.20 Steg in i grupprummet på UB klockan 14.30 Rätt bra jobbat ändå måste jag säga!

Av Linus - 24 maj 2008 00:07

När jag skulle ta mig hem från Smutshunden ikväll så orkade jag inte gå. Dels för att jag var trött. Dels för att det är långt bort, han bor på Haga. Och dels för att det var kallt. Så jag bestämde mig för att ta buss istället. Vilket lyckodrag. Hamnade på den officiella fyllebussen från Ersmark. Det var ingen vacker syn. Längts bak i bussen satt de "tuffa" tjejerna och levde om som bara tjejer i de övre tonåren kan göra då de har fått lite för många cider innanför det tajta linnet. I de främre delarna satt killarna med skoterkeps, sportjacka och Coca-cola flaskan med hembrännt och okänt groggvirke, som satt och trånande efter de vackra skapelserna längre bak i bussen.. Det luktade sprit och bussen påminde mer om aphuset på Kolmården än något annat. Väl nere på stan klev packet av, men vissa av tjejerna var tvugna att försöka ragga lite på busschaffisen, som var en pöjk i min ålder med en tatuering på armen. Han verkade måttligt road. Sen kom det faktiskt på lite vettigt folk, och turen upp till Ålidhem var inte så farlig.


Men det är ju nästan så att jag funderar på att försöka laga punkteringen på min cykel, så man slipper det där nästa gång. Har ju trots allt varit punktering på den sen brännbollsyran 2006..

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards