Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Linus - 9 maj 2008 00:28

När jag kom hem i eftermiddags låg det ett brev och väntade på mig. Inget konstigt med det kanske, jag är ju rätt så populär. Det underliga med brevet var att det kom från Nordea.


Jag är inte kund hos Nordea. Jag har aldrig varit kund hos Nordea. Jag har nog aldrig varit inne på ett bankkontor tillhörande Nordea. Med andra ord, jag och Nordea är totalt främmande från varandra. Likväl så låg då det här brevet från Nordea och väntade på mig. Jag blev lite förvånand. Tittade lite på brevet och undrade om det verkligen hade kommit rätt. Kom fram till att det hade det nog, det var mitt namn och min adress som stod på kuvertet. Efter moget övervägande öppnade jag försökigt brevet. Innehållet förbryllade mig ännu mer. Det stod följande:


Hej,

Vi på Nordea i Umeå vill bjuda in dig till en kväll med oss den 19 maj klockan 18.00 på SF Bio. Där kommer vi ha en kort information och sedan kommer vi vi att visa filmen Nu eller Aldrig som hade premiär 25 april.


Vad fanken är det frågan om tänkte jag. Efter lite tankeverksamhet kom jag fram till att det här är nog något som Nordea har skickat till ekonomstudenter i Umeå, föt att visa upp vilken bra arbetsgivare dom är. Jag var ju tvungen att verifiera detta och ringde upp Jättebebisen och Chrille för att kolla att dom också hade fått samma brev. Dom hade inte fått detta brev från Nordea.. Jag hade alltså fel.


Ytterligare tankeverksamhet tog vid, och efter att också ha ringt och pratat med Chefen, som faktiskt också hade fått brevet, så kom vi fram till att detta kanske har något med vårat tidigare engagemang inom HHUS att göra. Okej, det får vara så helt enkelt.


Men varför är vi bjudna på detta? Vill de visa upp vilken fantastisk arbetsgivare de är? Att dom har schysst filmsmak? Ingår godis och popcorn?


Till slut har jag kommit fram att det kanske skulle va kul att gå trots allt. Men jag vill inte gå själv? Finns det nån annan därute (förutom Chefen, lät som han inte ska gå) som har fått brevet och tänker gå? Säg till då, så kanske vi kan göra gemensam sak =)


Och avslutningsvis. Emma, skulle inte du skicka din uppsats?! =)  Och Joel, du är redan bjuden.

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards