Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Lite lugnare, lite vuxnare

Av Linus - 7 december 2008 19:30

För tillfället är vi bara två stycken här o kollektivet, och har så varit sen i onsdagskväll. Läkarn är på praktik i Skellefteå, där han är orolig för att sjuksköterskorna tycker han är dryg och en översittare, medan Hingsten är nere i Stockholm på sisådär 915 arbetsintervjuer, verkar som det är viss brist på utbildade Matte- och Fysiklärare. Så det är alltså bara jag och Storprinsen som håller till inom kollektivets väggar. Och missförstå mig rätt nu, men det är rätt skönt. Det är som lite lugnare och behagligare när det är så. Inte lika mycket fart och fläkt, vilket kan vara skönt ibland. Och just nu är det faktiskt just den där tiden ibland. Men det varar inte länge till. Onsdag tror jag båda är tillbaka till, och då blir det lika livat och sjukt som tidigare.. Vi är ju trots allt rätt så ökända nuförtiden med våra sektliknande upptåg..


Well well, idag har jag iaf lyckats plugga lite. Kanske inte så mycket som tänkt, men ändå. Var ute igår också (om någon är förvånad får ni gärna räcka upp handen), men tog det rätt lugnt. Dels pga. att jag tänkte plugga idag, och dels för att jag var trött som en gris (kan ha lite att göra med mina 4 timmars sömn igår). Men en som inte tog det lugnt var Björn. Jag och han hade tänkt räkna lite idag, på nuvärden och aktier och sådant roligt, men han kom visst hem vid sextiden imorse och har inte varit i dugligt skick på något vis idag.. Men vi tar väl det imorgon då!


Själv var jag hemma redan vid två, och dog bokstavligt talat i min säng. Dock så vaknade jag vid femtiden och var övertygad om att jag skulle bli styvfar. Efter viss förvirring och ett antal panikkänslor förstod jag att det bara var en dröm, och kunde således somna tryggt igen.


Idag så får ni njuta av lite svensk humor. Och uppgiften för er är att hitta julrefersensen, okej?

 
 
Storprinsen

Storprinsen

8 december 2008 02:51

Jag förstår precis hur du känner Linus och instämmer. Fart och fläkt är grymt men ibland vill man ha lite lugn och ro också. :)

http://justeric.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards