Alla inlägg den 3 december 2008

Av Linus - 3 december 2008 22:24

Idag har jag varit på en blixtvisit i den kungliga huvudstaden. Färdsättet blev blev flyg, dock ej en privatjet. Kändes lite väl dyrt, faktiskt. Well, när jag lämnade den norrländska huvudstaden nu imorse så var det en fin vinterdag. Det hade snöat lite under natten så ett fint puderlager låg över gatorna. Kändes rätt mycket som jul och vinter.


Väl framme i den kungliga huvudstaden var snön dock borta, och vädret påminde om en tråkig senhöstdag. Lite regn, lite molnigt och allmänt tråkigt. Fast det fanns rätt mycket julskyltning, så lite julstämmning kunde jag få ändå. Och figurerna i NK-skyltfönster var rätt roliga. Fast killen från Citibank som ville lura på mig två nya kreditkort så här i juletider var inte lika rolig. Han var mest jobbig. Men han är väl tvungen. Nåt måste ju de där bankerna tjäna pengar på nuförtiden..


Sen kom jag hem igen till den Norrländska huvudstaden. Då hade den mysiga vinterdagen försvunnit, och ersatts av det värdelösaste av alla väderslag. Det var slask. Slask i kopiösa mängder. Det gjorde mig deprimerad.


Så istället för att promota något julaktigt i dagens YouTube-länk (som nog kommer bli en form av julkalender här. Alltså att jag kör en video per dag, Som är lite småkul. Så ni läsare kan roas lite av att läsa den här bloggen) så blir det totala motsatsen. Det blir svensk midsommar när den är som bäst!

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards