Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Noreg?

Av Linus - 4 december 2008 23:48

Vet inte riktigt hur det här gick till, men dagens blogginlägg har ett norskt tema.. Inget planerat, det blev som bara så.


Norges intåg i mitt liv under dagen började vid halv tio nu ikväll. Som av en händelse hamnade jag på StatoilHydro's hemsida, och hamnade där under kategorin "Karriere" och speciellt underrubriken "Program for nyutdannede". Skulle kolla om de kanske hade något spännande jobb åt mig. Några klick senare var jag helt plötsligt involverad i en slag registreringsprocess där jag fick ange vem jag var, vad jag ville med mitt liv, vad jag visste om StatiolHydro och vem som sköt Olof Palme (det visste jag inte). Sen helt plötsligt blev jag involverad i tre stycken test som skulle avgöra om jag var en tänkbar "Graduate 2009" för StatiolHydro.. 40 minuter senare, efter en arbetsinsats för min hjärna som inte har skådats på den här sidan seklet, fick jag beskedet att det var jag! Jag var grym på det logiska tänkandet och bildminnet, medan mina kunskaper inom "vocabulary" på Engelska var skrattretande dåligt. Nästintill pinsamt. Summan av det hela är att jag hittade iaf ett intressant jobb hos dem, som jag nu får söka (i och med att jag klarade testen). Dom är konstiga de där norrmännen.. Så det kanske blir oljebranschen för Linus!


Så väl inne på Norge hittade jag nedanstående låt på YouTube, också lite av en händelse (letade inte efter den). Den fick mig att komma ihåg mitt besök på Island under föregående höst där vi, bland mycket annat, kom överens om att Norge och Sverige skulle bilda Union. Nationalsången för denna union skulle vara All I want for Christmas is you med Mariah Carey. Som andra nationalsång skulle vi ha Fångad av en stormvind med Carola. Det var inte jag som kom med dessa förslag, utan Åsil den galningen.. Men som hyllning till denna "union" har jag alltså Careys slagdänga här nere!


Och visste ni att Norge heter Noreg på nynorska? Inte? Då vet ni det nu iaf!

 
 
Ingen bild

Diket

5 december 2008 10:04

Underbart att inleda med en felstavning som sedan visade sig vara en rättstavning =) Tror du skulle passa i både Noreg och inom oljebranschen, go Linus!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards