Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Billigt och bra

Av Linus - 26 november 2008 23:54

Först och främst, har du någon gång fått ett brinnande behov att ta dig från Umeå till Stockholm mitt i natten? Ja, tänkte väl det. Och visst har du då undrat hur du egentligen skall ta dig dit? Jo, det har du. Och inget bra svar har du fått heller. Men nu kan jag, Linus Jansson, delge er två ganska prisvärda alternativ om du bara måste ta dig till den kungliga huvudstaden mitt i natten (och du själv inte är i kördugligt skick)


Det första, och lite billigare alternativet är att ta en taxi. Körtid beräknas till ca 7,5 timmar, och du kan få plats med tre stycken kompisar också som kanske vill följa med. Hur som haver, priset för kalaset är ca 9 000 kronor. Inte så jättefarligt ändå, och har du tur så har chauffören även bra musiksmak.


Det andra, och lite dyrare alternativet, är att hyra en privatjet. Kanske inte något för den miljömedvetne, men jäklar i gatan vad snabbt det går med flyg. Skulle nog kunna lova att du kan vara på plats i Stockholms innestad två timmar efter du kommer på att du måste vara där. Även här kan du få med dig ett gäng kompisar, säkert uppåt tio stycken. Det som kanske kan skrämma lite här är priset. Du måste nämligen vara beredd att lägga 70 000 kronor för att detta skall vara genomförbart. Men ibland har nöden ingen lag. Och det är ju som man brukar säga, pengar är ingen trång sektor!


Dessvärre har jag inte fått fram någon prisuppgift för vad det skulle kosta att hyra en militärhelikopter, om man nu vill åka i en sån. Får be att återkomma i frågan.


Förövrigt upptäckte jag i måndags att jag har tenta om två och en halv vecka respektive tre veckor. Detta på de kurser som jag inte riktigt har börjat plugga på än.. Så nu kör vi! Får nästan lite flashbacks till förra hösten, då jag vid samma tidpunkt stod i ungefär samma läge. Härliga tider!

 
 
Ingen bild

Diket

27 november 2008 12:53

Linus, varför skulle du vilja ta dig snabbt till huvudstaden, mitt i natten?? Nog för att jag har kommit på det i fyllan en gång och drog iväg tre på natten =) Dock med egen bil(jag körde inte som tur var), blev billigare än taxi kan jag meddela..

 
Ingen bild

rölin

2 december 2008 09:24

jag noterar att du inte har en länk till min blogg. åtgärda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards