Alla inlägg den 18 november 2008

Av Linus - 18 november 2008 17:16

En av mina sambos, Hingsten, utbildar sig som bekant till lärare. Det har han gjort ett tag vid det här laget. Till och med så länge så att han tar examen nu i Januari. Och då börjar det bli dags för honom att skaffa sig ett jobb. Det är inget han brukar göra särskilt ofta, söka jobb alltså. Eller jobba för den delen. Han arbetar inte på det viset riktigt, så är det bara.


Men idag har han tillslut fått arslet ur vagnen och faktiskt sökt ett jobb. Och inte vilket jobb som helst heller. Utan ett jobb som mattelärare på ingen skola mindre än Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket. För er som inte vet, det är där Knugen har fått sin utbildning. Och titta vad som blev av han! Det måste ju vara en kvalitativ utbildning!


Nåväl, tror detta kommer passa som handen i handsken för vår käre hingst. Känns som han framförallt kommer dela bakgrund med sina elever, och även politisk uppfattning. För Hingsten är ju trots allt väldigt kapitalistisk i sitt synsätt samt är uppvuxen i en mer eller mindre adlig familj.


Och sist men inte minst, det är väl inte bara jag som kommer ihåg nedanstående "reklamfilm"? Visar ändå rätt bra hur Hingstens framtida arbetsplats ser ut. Måste nog åka och hälsa på honom nån gång!

Av Linus - 18 november 2008 11:00

Halvägs in i Nove,ber har vi kommit och jag har fortfarande inte riktigt lyckats producera ett blogginlägg av klass under den här månaden. Måste nästan vara ett slags rekord. Så många dagar men så lite gjort.


Inatt harjag sovit mycket, nästan ovanligt mycket. Somnade vid kvart i tolv och gick upp klockan halv tio. Jag sov alltså nästan tio timmar. Likväl var det en trött man som mötte min blick på andra sidan badrumsspegeln. Han såg riktigt sliten ut. Men efter en uppfräschning i duschen såg det väl lite bättre ut. Men man är tamefaan likblek den här tiden på året. Borde kanske göra något åt det hela. Nåväl, Hingsten låg på soffan och sov med ordkrysset i full gång. Om han har sovit där hela natten förtäljer inte historien, men mest troligt. Han hade sitt täcke och allt.


Igår var jag med min syster på nya Bondfilmen. Underhållande? Javisst. Bra? Jovars, helt okej. Men man kan väl säga att actionscenerna hade fått mer uppmärksamhet av producenterna än manuset. Fast jag gillar att de faktiskt, för en gångs skull i Bond, bygger vidare på vad som har hänt i den tidigare filmen.


Vad händer annars? Inte mycket, inte mycket alls. Är kanske, trots allt, inte så smart att läsa två nätbaserade kurser.. Får alldeles för mycket tid över, vilket innebär att jag håller på att tänka för mycket, vilket jag bara mår dåligt över. Om vad är inte lönt att informera er över. Skulle faktiskt behöva ta hand om en arbetsmarknadsdag eller nåt igen, så jag får något att lägga mina tankar på. 

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards