Alla inlägg den 24 november 2008

Av Linus - 24 november 2008 00:36

Då var jag hemma igen. Hemma i min säng på Sveagatan. Jag fryser om mina fötter och är rätt trött. Jag lyssnar på musik. Mår ganska bra. Osugen på att plugga imorgon. Kanske skippar det?


Well, vad har jag haft för mig då. Ja, allt och inget skulle man nog kunna säga. Har åkt ofantligt mycket bil, det är en bit att åka till Östersund och tillbaka. Och det här med att åka bil blir ju faktiskt obekvämt i längden, speciellt när man måste dela säte med två stycken mattor (som har varit fallet sen besöket på IKEA tidigare idag). Men det har gått bra, har lyssnat på ett gäng dokumentärer från P3 så.


Vidare har jag lekt med min brors flickväns dotter Ella. Hon och jag har ritat intill oändlighet. Har nog inte ritat så mycket sen jag själv gick på dagis. Vilket verkligen är längesen nuförtiden. Så längesen att jag inte vill tänka på det. Men när vi ändå är inne på Ella, hur definierar man min och hennes relation/släktskap? Min styvbror är alltså hennes styvfar. Vad blir jag då? Styvstyvfarbror? Eller Slakfarbror? Spelar kanske ingen roll egentligen. Söt som få är hon iaf, och det var kul att rita med henne!


Sen så kan jag nog avslöja att jag skall bli farbror här på bloggen också nu, för jag antar att det är officiellt på riktigt. Ja, precis. Farbror skall jag bli. Eller, för att vara helt korrekt, styvfarbror. Men i det här fallet kommer det inte vara den etiketten jag sätter på mig själv. Näe, Linus Jansson skall bli Farbror! Kommer bli väldigt kul. Linus är mitt förslag på namn om det blir en kille. Alternativt Páll.


En sista sak som besöket i Jämtland har gett mig är återigen en insikt om att jag är väldigt ovuxen. Min bror, som skall bli far, är två år äldre än mig. Jag kan inte se mig som honom (eller som min andra storebror heller) om två år. Långt ifrån. Jag lallar fortfarande på i någon slags semi-vuxendom här, och om två år kommer det inte vara mycket bättre. Hela det här kollektivet är ju en ända stor lekstuga. Vad ska det bli av en egentligen.. Eller som min syster sa när jag diskuterade det här med henne, jag kommer inte nå det där stadiet innan jag är 35 år.. Tack syrran

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards