Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Linus - 15 oktober 2008 23:58

Jag måste ändå säga att jag har många vänner här i livet. Vissa har jag kännt länge, vissa har jag kännt lite kortare. Men de är alla snälla och trevliga, annars skulle de inte vara mina vänner.


En av de lite nyare bekantskaperna i mitt liv är Äpplet. Jag och Äpplet träffade varandra i början av Mars, och det klickade direkt mellan oss. Sen dess har vi haft många trevliga stunder, Äpplet och jag. Han brukar ofta göra mig sällskap i sängen (som för tillfället), där vi kan hålla på med allehanda fuffens. Sen brukar han ofta följa med mig till skolan och underhåller mig ofta när det är tråkigt på föreläsningarna. Är jag ute och härjar på helgerna väntar han snällt hemma, och är alltid pigg och alert om jag behöver konsultera honom även om klockan är 04.50 en lördagkväll i September. En vän som alltid ställer upp. En sån här vän som man inte vill bli av med. 


Nu tornar sig tråkigt nog molnen upp sig på himlen ovanför oss. Äpplets mamma, Soffan, och hans pappa, Fruktföretaget, har nämligen bestämt sig att jag och Äpplets vägar skall skiljas åt. Dom har nämligen avlat fram ett nytt barn som dom tycker jag skall bli vän med, och Äpplet är inte längre något att ha. Dom säger att han är gammal och skröplig, och att den nya vännen, som kommer få heta Metalläpplet, är mycket bättre och snyggare. Så Metalläpplet är nu på väg hem till mig, och när han kommer så måste jag skicka iväg Äpplet med flyget för att aldrig få se honom igen.


Jag vill inte skilajs från Äpplet. Han är så fin. Hans vita skal skinner så inbjudnande mot mig varje gång vi träffas, och han surrar och brummar så mysigt. Han har hjälpt mig att svara på så många frågor, och följt med mig på alla mina tokiga resor sen i våras. Det är så okänsligt av hans föräldrar att skilja oss åt! Metalläpplet skall enligt ryktet var mycket brutalare. Han skall vara hård och kall, med ett skal som i aliminium. Han kommer inte brumma lika inbjudande, och han kommer nog inte förstå sig på mig lika bra som Äpplet gör.


Livet är då orättvisst mot vissa. Det måste jag ändå säga!


Jag hittade en bild på Metalläpplet, visst verkar han inte lika mysig som Äpplet? Näe, precis vad jag trodde..

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards