Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Stockholm, dag ett

Av Linus - 19 januari 2009 22:35

I´m back! Jag har inte gått under jorden, jag är fortfarande väldigt levande och vid god vigör. Tentan gick bra, tackar som frågar. Något annat?! Bra, då skippar vi det och fokuserar på nuet istället.


Efter vissa stora mödor med både trilskandes mobiltelefoner och halvfulla flygkaptener (eller vara han bara dansk och lät full?) kunde jag imorse vakna upp i en ny säng på Gärdet i Stockholm redo för min första arbetsdag på Apple. Dagen till ära hade jag till och med fått sovmorgon, så jag kunde med ganska gott samvete sova ut fram till klockan tjugo över nio.


Första dagen har iaf gått bra. Har fått hälsa på nästan varje kotte på Apple Sverige, och jag kommer inte ihåg många namn kan jag lova. Men några lyckades jag snappa upp, och är tämligen säker på att jag iaf kommer ihåg namnet på The Big Boss (inte Steve Jobs, bara Sverigechefen). Sen har jag fått läsa igenom en väldigt tjock lunta med papper angående allt mellan himmel och jord.. Mestadels handlade det dock om att jag inte får avslöja några företagshemligheter och att om jag skulle komma på någon uppfinning under min tid på Apple (väldigt troligt) så äger de rätten att fullständigt använda den som de vill (okej, inte riktigt). Så om ni hade förväntat er att kunna få några snaskiga nyheter om de kära äppeldatorerna på den här bloggen kan ni lägga ner de förväntningarna nu, det kommer inte ske!


Det känns iaf jäkligt spännande!


Kändiskollen so far: Fysiker-Patrik från Boston Tea Party var lite stressad att flyget var försenat igår. Även Andre Jeglertz var där, och jag tog mig en liten pratstund med honom om allt mellan himmel och jord, men ganska mycket om fotboll faktiskt. Han bor också på Gärdet faktiskt.


PS. Jag har alltså börjat min praktik på Apple nu och har således lämnat Umeå, om ni inte har förstått det. DS

 
 
Ingen bild

Emma

19 januari 2009 23:15

Varför får en bild av Vasamuséet symbolisera dina första dagar i Stockholm? En bild av bostaden vore mera spännande! Alternativt en bild av fikarummet på Äppelhuset.

 
Ingen bild

Piotr

20 januari 2009 09:19

Ja, kan inte hela marknadsavdelningen stå på händer i fikarummet på Apple? Det vore en syn!

 
Ingen bild

Diket

20 januari 2009 11:50

Du verkar vara nöjd. Det är bra.

 
Ingen bild

Diket

20 januari 2009 11:53

Du tog alltså kontakt med Jeglertz, vad trodde han om djurgårdens chanser iår? Gärdet alltså, tell us more! Inneboende? Andrahand? Köpt en lägenhet? Parksäng? Gammal Amazon?

 
Ingen bild

Sigtunamatematikern

20 januari 2009 20:01

Jeglertz är fortfarande ett svin, Patrik däremot en hjälte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards