Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Linus - 6 januari 2009 12:35

Under de senaste fyra dagarna har utgångspunkten när jag har vaknat på morgonen att jag ska plugga. Jag har tänkt att "Idag då ska jag komma igång, det är väl inte så svårt". Men jo, det har det visat sig vara. Har inte kommit igång alls än. Och min tenta är nästa onsdag, och jag har tagit mig igenom hälften av de föreläsningar jag skall ta mig igenom.


Egentligen kan man tycka att jag borde ha lite motivation till att plugga. Det är ju trots allt min sista tenta någonsin på Umeå Universitet, då borde jag ju kunna lyckas med bedriften att ta mig samman och få det bortstäkat. För grejen är att det egentligen inte är särskilt svårt. Bara jag sätter mig in i det hela så är det inga problem. Men det går ändå inte.


Vad gör jag då istället? Jo, dagarna ägnas mycket till att jag tänker. Jag svävar iväg åt alla möjliga håll och blir bara förvirrad och konfunderad av mina tankar. Jag snöar in mig på småsaker som jag sen inte kommer ifrån. Fast jag funderar också på min framtid. Jag tar ju examen nu till våren. Vad vill jag göra då? Vad vill jag jobba med? Var vill jag bo? Har jag valt rätt? Dom där klassiska frågorna. 


Och jag funderar också på min praktik på Apple i Stockholm som börjar om en och en halv vecka (boende är iaf fixat). Ser fram emot det jäkligt mycket, men samtidigt känns det väldigt tråkigt att inte vara här i Umeå under den tiden. 


Trots allt är jag lite kär i Umeå, visst är jag det. Jag har inte trott det, men nu när något annat ligger framför mina fötter så inser jag det. Men samtidigt vet jag att jag inte kommer känna mig nöjd om jag stannar kvar här efter jag är färdigutbildad. Jag kan inte hitta ett tillräckligt spännande jobb här, det är jag övertygad om.


Men en liten slutsats jag har kommit fram till är att jag nog vill ha en sista sommar här i Umeå. Det bästa vore om jag fixade mig ett jobb som börjar första september så jag skulle kunna vara här i Umeå i sommar, och typ jobba som guide en sista gång. Det vore riktigt härligt ändå!

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards