Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Linus - 29 januari 2009 22:33

Tiden bara springer förbi helt plötsligt. Det känns som det var alldeles nyss jag var i Gävle och bloggade, och helt plötsligt är det strax fredag. Hur gick det till?


Nåväl, Uniaden var en väldigt trevlig tillställning även detta år. Dock hade jag för mycket att göra (bland annat tre kontaktsamtal) så jag hann inte riktigt njuta av dagen som man borde, utan stressade bara runt och kände mig otillräcklig. Lyckades stressa ner till banketten iaf. Under förrätten höll jag på att bränna ner hela Universum då min servett började brinna, men då klev den utbildade brandmannen i mig fram och släkte den begynnande eldsvådan, så skadan begränsades till min förrätt. Dock var hela vårat bord upptagna med att nästan dö av skratt åt detta så vi inte hörde vad som serverades och att det var spanskt tema på banketten. Men det gick bra ändå.


Igår var jag av någon anledning väldigt trött, men lyckades trots det göra en habil instats på jobbet. Dock upptäckte jag klockan halv sex att det enda jag hade ätit under dagen var en macka..


Idag har tiden gått väldigt fort, och mycket har blitt gjort. Sen har jag installerat de två nya programserierna iLife '09 och iWork '09 idag. Och jag säger det, vilka grejer vi kan göra på Apple (jag tar åt mig äran ja). Ta tillexempel funktionen Faces i iPhoto. En funktion som automatiskt känner igen en bild på en viss person utan att du behöver göra något alls (nåja, du måste i ursprungsläget ange några bilder personen är på). Du kan alltså ta fram alla bilder du har på dig själv på datorn när det väl är up and running. Och det funkar också på riktigt, inte bara på pappret! Helt sjukt, fattar inte hur den gör. Dock kommer det ta en stund för mig att få riktigt ordning på det där, har ju ca 15 000 bilder som skall gås igenom.. 

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards