Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

På öar händer mycket underligt..

Av Linus - 27 februari 2008 22:47

Vet inte riktigt varför, men det kommer bli lite Islandsprägel på det här inlägget (kan bero på att det inte har hänt något spännande att skriva om idag). Jag tror det kommer bli läsvärt likväl!


Först och främst skall jag dela med mig av ett litet system som jag och Hyddan utvecklade under vår vistelse på vulkanön. Som den uppmärksamme läsaren har koll på så hade jag och Hyddan en utpräglad hobby på Island (förutom festandet då). Det var inte att gå i skolan. Näe, det var att bada i utomhuspoolerna. En liten uppdatering för er som inte vet, på Island kan man bada i uppvärmda utomhuspooler året runt. Bilden här ovan är från den inrättning vi höll till på. Denna "badplats" inhyste bland annat fyra stycken bubbelpooler, där tempraturen var 38, 40, 42 och 44 grader. Man kunde alltså bestämma hur "isländsk" man var genom att välja rätt pool (det var enbart gamla gubbar i 44:an). Vi hängde inte i dom här poolerna, vårat place var istället poolen ni ser här uppe, där man kunde ligga ner, och den till vänster. Dessa höll sig på en underbar tempratur på ca 30 grader. Man kunde ligga där hur länge som helst!


Nåväl, tillbaks till systemet då. På Island fanns det väldigt många vackra damer. Inte för att det är dåligt med det här i Sverige heller. Men, Island var faktiskt i en klass för sig på denna front, faktiskt. Vi utarbetade då ett enkelt system om hur vackra vi då tyckte dessa tjejer var, måste ju vara nån typ av ordning ändå. Vi körde på bubbelpoolssystemet. Dvs, en "44:a" var så vacker att du skulle sätta dig i den 44:a gradiga poolen tillsammans med henne (ni som inte har suttit i en så varm pool förstår inte hur varmt det är. Seriöst, ni gör inte det). Medan en "40:a" inte var lika vacker, då det inte är lika plågsamt att sitta i den poolen. Men en "40:a" är ändå en vacker flicka. En skitbra system helt enkelt!


Varför berättar jag då det här? Bra fråga egentligen, då många av er mycket väl kan idiotförklara mig efter detta. Men jag har en anledning. Jag har för avsikt att börja använda mig av detta system här i Sverige också, så nu är även ni med på noterna!


Sen kan vi dra till med några roliga länkar kopplade till Island också:


- Visste ni att Island var med i Irakkriget med har dragit tillbaka sina "trupper"? Inte, då bör ni kolla in den här filmen om det hela. Sjukt kul!


- Om ni trodde att vi i Sverige är schlagertokiga så får ni tänka om. Den här artikeln beskriver Islänningarnas syn på schlager... Också ganska kul.


Och dessvärre Diket, jag har hittat en som jag har mer gemensamma vänner med.. Han har inte fått ett smeknamn än, men nu får han ett. Det är Chefen (inte den som har kommenterat) som jag har mest gemensamma vänner med, 71 stycken. Inte i närheten av Jojo och Fliflopp iofs (vem kan vara det?), men likväl rätt bra. Och om ni undrar vem Chefen är så kan jag säga följande, han är inte min chef, men hans företrädare skulle man kunna säga var det.. typ..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards