Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

Dags att vara lite bitter..

Av Linus - 19 februari 2008 23:31

Ibland måste man få vara bitter, och jag tänker börja detta inlägg med att vara just det. 


Det är nämligen så att någon dum jäkel (jag vet inte vem, men får jag reda på det blir det synd om den personen) har lagt påsken väldigt, väldigt tidigt i år. Så pass tidigt att den infaller redan helgen 21-23 mars. Detta innebär att påsken i år infaller mitt i tentaperioden för oss studenter.. Så istället för att få åka till stugan i Norge och fira påsk (som på bilden ovan) så kommer jag vara tvungen att stanna i Umeå och skriva en hemtenta.. Bitter är bara förnamnet. Nån förtjänar rejält med kompanismörj för detta!


Idag har jag inte gjort mycket nytta. Iofs var jag på Universitetet mellan halv tio och klockan tre, men under detta tidsspann gjorde jag något som kan klassificeras som skolarbete under ca 45 minuter. Resten av tiden gick åt till att stå fotomodell för Tusster när han skulle prova ut kameravinklar, lyssna på Becky och dom andra i deras diskussioner runt Nestle, gå förbi Snyggingen där han stod i sin Apple on Campus-monter och äta av hans godis, dricka kaffe, hänga på Facebook, störa FlipFlopp i hennes arbete samt försöka bestämma med Tusster när vi ska åka ner till Uppsala (vi kom inte fram till något). En väldigt lyckad dag i Lindellhallen med andra ord!


Sen upptäckte jag en ny Páll Óskar låt idag, Ég er bundinn fastur við þig. Den var bra!


Vi avslutar med ett litet klargörande. Ni som har invändningar till era tilldelade smeknamn ber jag er vänligen att skriva ett brev till mig med ärendenummer, orsak till ert klagomål samt förslag på nytt smeknamn. Brevet skall skickas hem till mig i fem exemplar, annars tas det ej i beaktning. Beräknad handläggningstid från mottagande av brevet är ca 6-8 arbetsveckor. 

 
 
Ingen bild

Diket

20 februari 2008 00:06

Måste väl ta och acceptera mitt smeknamn då. Låter som ett helsikesprojekt att försöka ändra på det. Men du, var inte bitter över påsk, det är bara att bita ihop gubben.

 
Ingen bild

Joel

20 februari 2008 14:22

Vill du att man ska kommentera med sitt smeknamn också?
Jag vill att du och Tusster (vem fan nu det är) ska komma ner till Uppsala.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards