Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Norway 2008

Av Linus - 26 augusti 2008 18:30

Well, då är jag back in business igen. Som de törstande människor ni är skall jag här ge en liten summering av veckans höjdpunkter från mitt besök i vårt västra grannland.


- Fisket: Huvudpoängen med resan var att vi skulle fiska, iaf om du frågar merparten av de deltagarna. Och det fiskades en hel del. 30 stycken öringar av varierande storlek blev slutresultatet, där Läkarn och Smutshunden hamnade på delad förstaplats med 11 fiskar vardera (vilket inte Smusthunden gillade, han ville vinna). Denna seger grundades nog främst i deras stora iver att just vinna, vilket ofta innebar ett sanslöst högt tempo i byte av fiskeplatser, allt för att vara först på varje nytt ställe. För personer med lite lägre tempo i kroppen (läs: Lillprinsen) så innebar detta ett konstant traskande för att kunna hinna ikapp klungan, och inte så mycket fiskande. Själv slutade jag på en hedrande sistaplats med noll fiskar. Jag skyller det mesta på min syster, då hon tillhandahöll fiskedragen, men även oturen och en lite väl slapp inställning gentemot fisket kan ha spelat in.


- Bergsbestigning: Traditionen bjuder till att vi skall bestiga ett berg på dessa fiskeresor. Det gjorde vi även i år. Hummelfjellet på imponerande 1543 meter över havet var årets mål, och vi ägde det. Traditionsenligt tog vi även en officiell bild av spektaklet, som dessvärre måste undanhållas er läsare då den är lite väl naken


- Turistande: Röros är en stad som är med på UNESCO:s världsarvslista, så vi passade på att titta in den lite närmare (eller mest de andra, jag har ju sett allt minst hundra gånger vid det här laget). Detta inkluderade bland annat en tur ner i gruvan, där mina resekamraters pinsamt dåliga norskakunskaper kom fram i ljuset, då vi med svansen mellan benen var tvungen att gå med på den engelska turen då de inte förstod vad den norska guiden sade.


- Trondheim: Som avslutning på resan tog vi oss en tur till den något större byn Trondheim, för att se lite människor samt bli på fyllan. Detta urartade till ett väldigt spännande äventyr, där vi alla intog ett antal olika roller. Smutshunden var irländare, och i ren eufori och fylla så tog han totalt över showen och tog sig obegränsade friheter, där förolämpningar och allmänna dumheter hörde till vanligheterna. Men han klarade sig helskinnad från det hela, då alla norrmän verkade väldigt accepterande då han faktiskt var irländare.. Läkarn intog rollen som förvirrad fransman, vilket han gjorde exemplariskt. Maggan i sin tur var från New Oreleans, och härjade på om orkanen Katrina. Lillprinsen skulle egentligen vara svensk, men på något vis blev han under kvällen irländare. Detta gjorde att han hamnade halvtimmes lång diskussion om Nordirland med en väldigt intresserad norska. Lillprinsen lyckades nog ändra på hennes bild av att irländare var ett troende folk och att Nordirland-konflikten var något at oroa sig över.. Själv axlade jag rollen som islänning, och övertygade en hel del norskor om att de borde komma till Island och hälsa på. Men min rolltolkning blev inte lika excentrisk som vissa andra, då jag var den nyktra chauffören. 


Det var väl den resan antar jag, några frågor?

 
 
Ingen bild

Inga Kommentarer

27 augusti 2008 13:45

inga kommentarer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards