Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Linus - 27 augusti 2008 18:46

Det är väl lika bra att börja på det första benet i rubriken. Idag gjorde jag något vuxet. Jag lämnade in mina tre kostymer på kem-tvätt. I min värld är det något vuxet. Det är inget en obrydd ungdomlig människa gör. Det är bara riktiga vuxna som kem-tvättar. Sådetså! Sen att anledning till kem-tvätten av alla tre kostymerna till största del beror på en lite väl oförsiktig anvädning av dessa tycker jag inte har något med saken att göra.


Sen har jag också börjat odla skägg. Detta härrör sig till föregående veckas utflykt till vår västra granne då allmänt raktvång infördes (presis som förra året). Då jag har en ganska maffig skäggväxt (faktiskt) så gav denna vecka en rejäl skäggbiff runt mitt ansikte. Hemkommen var en annan sugen på att göra sig av med krafset, men mina sambos tillsammans med deras allierade Smutshunden och Maggan vägrade. På sin höjd fick jag fixa till det lite, vilket jag nu har gjort. Så nu står jag här med ett begynnande skägg. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Vissa tycker jag är vacker som en jag vet inte vad, medan andras reaktioner mer liknar en skrattfest. Vi får se var det slutar.


Låt oss gå vidare till det andra benet i dagens inlägg. Om det kollektiva hybriset. Kollektivet Sveagatan är ju kanske inte kända för att vara opretantiösa, men nu börjar vi röra oss ut mot djupare vatten än tidigare. Bland annat så är det husorder på att hälsningsfrasen vid inkommande samtal på hemtelefonen är "Svea Bistånd". Taglinen för denna "organisation" är Man kan inte rädda världen föränn man är nöjd själv. Vidare skall vi nu införskaffa något att pryda väggarna med i vardagsrummet och hallen, och jag gav lite försynt ett förslag på att vi kanske skulle göra det lite personligt och ha bilder på oss själva. Detta var ett synnerligt gott förslag enligt alla inblandande, men varför bara ha bilder på oss själva. Man borde ju krydda det lite. För tillfället är tanken att vi skall ha kungaliknande porträtt av oss i vardagsrummet, medan hallen och köket får lite mer "vanliga" bilder som oss själva i gudaliknande utstyrslar eller som intelektuella författare. Opretantiöst var ordet

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards