Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Linus - 13 augusti 2008 23:14

Ja, det gör den sannerligen. Så fort att jag inte själv riktigt har fattat hur länge sedan jag delade med mig av mina tankar till er..


Nåväl, Göteborg var otroligt trevligt. Känns lite sent att ge er en reserapport, men mycket hann vi med. Bland annat åka i skåpet på en lastbil. Det var sannerligen en upplevelse.


Andra saker som går fort är min systers 3000 fria SMS. Nu har hon slagit ett nytt rekord. På 8 dagar gjorde hon slut på dessa 3000.. Det är bra jobbat. Efter lite uträkningar så har vi kommit fram till att hon under sin vakna tid under dessa 8 dagar skickade  SMS med två och en halv minuts mellanrum (9 timmars sömn). Och då vi tog reda på genomsnittstiden för skrivandet av ett SMS, för henne, är ca 10 sekunder, kunde vi komma fram till att en femtondel av hennes vakna tid gick åt till att skriva SMS.. Det är rätt bra jobbat ändå


Detta fick mig att räkna ut hur ofta jag själv skickar SMS. Min nuvarande telefon har jag haft i ett år, och under den tiden har jag skickat 2208 meddelanden. Detta betyder att jag har skickat ett SMS var fjärde timme under det senaste året. Rent spontant känns det ändå som rätt mycket, eller hur?! (För oss vanliga människor alltså, inte den yngre generationen..)


Sen hittade jag den här videon idag, av vår käre Páll Óskar. Måste säga att jag gillar deras dans, och låten är ju bra den också.. =)

BETRA LÍF Páll Óskar / Paul Oscar August 2008

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards