Alla inlägg under juni 2008

Av Linus - 4 juni 2008 23:59

Om exakt 8 timmar går vi upp med vår C-uppsats. Jag är inte nervös. Inte det minsta. Dels för att det inte kräver så mycket av mig, man ska ju bara svara på frågor. Och dels för att det inte finns en chans i Småland att vi blir ens i närheten av underkända. Jag har läst, och medverkat på seminarier, där betydligt svagare grejer har tagit sig igenom. Vissa uppsatser påminner ju mer om en barnbok än något vetenskapligt.. Nåväl, kände mig ändå tvungen att läsa igenom vår uppsats nu ikväll för att påminna mig, har ju faktiskt inte läst den på en vecka!


Kan börja med att säga att det är ett mastigt verk. 86 sidor tjock i A4-format, varav själva uppsatsen dunkar in på 65, resten är innehållsförteckning, bilagor och sånt trams. Och detta är inte direkt nån barnbok. Jäklar i Jämtland alltså, firma Innala och Jansson har faktiskt fått ihop en bra uppsats här. Som dessutom är tungläst. Grattis till våra opponenter.


Sen kan man ju iofs fråga sig relevansen av vad vi har gjort. Min käre sambo Hingsten utrcykte sig ungefär så här, "Hur kan man skriva 65 sidor om att priset påverkar vad man tycker om en produkt?". Måste säga att det är en befogad fråga. Hur fanken kan man få ihop 65 sidor om ett sånt ämne? Egentligen räcker det ju med en mening. Priset påverkar vad man tycker om en produkt. Thats enough. Men vi har producerar 65 sidor med samma innehåll (Okej, inte bara det. Men det är ju iaf huvudpoängen). Kvalificerat ordbajseri är vad det här är frågan om. Den stora konsten att vrida och vända på en mening så den blir minst tre gånger så lång, utan att säga något mer. 


Vi är nog bra på det. Väldigt bra på det.


Kul att man kan nåt iaf.


Fast jag kanske inte ska såga mig själv så totalt. Vi har ju faktiskt kommit fram till lite mer också. Och det är bara att säga till om ni vill ta del av den, jag kan tillhandahålla den med glädje =) 

Av Linus - 2 juni 2008 20:35

Mina vänner och släktingar. Jag har varit en usel bloggare under en tid nu. Skyller det mesta på alltför invecklade relationer med min dator och uppsatspartner, med tillhörande djupdykingar i allehanda pristeorier och statistiska analyser. Med andra ord, jag har inte på något vis haft ork att skriva, eller för den delen leva, under kvällstid den senaste tiden. Så är det med det, men nu är uppsatsen inne och jag börjar bli klar med mina opponeringar.. Börjar alltså bli dags att ta tag i mitt liv igen, vilket också innebär att jag skall ta tag i bloggen på riktigt. Passar ju bra när det är en ny månad också.


Har iaf haft en händelserik helg. Kan sammanfatta den på följande vis:


Torsdag: Vaknar 05.00, flyger till Stockholm 06.35, hamnar i trafikkaoset pågrund av Irakkonferansen, drack kaffe på Ernst & Youngs huvudkontor, såg Eric Gadd, åt en sallad på en takterass ovanför Apples huvudkontor på Kungsgatan, fungerade som gudie i tunnelbannan, åt en gudomlig middag på en flådig restaurang, dreglade över fyra Lamborginis utanför Café Opera, frestades att urinera på Rosenbad bara för att se reaktionen från det massiva polisuppbådet, hittade till hotellet utan guidning, skrev underliga blogginlägg, somnade


Fredag: Vaknar, hotellfrukost, färd till Arlanda, flyger hem, åker kors och tvärs över stan med Jättebebisen, hamnar på Marihemsängarna för lite brännboll, bilfärd med dagiskollektivet till Angsjön, grillning, skitsnack, äta, skitsnack, titta på Lappen och Jättebebisin som fösöker ro en båt, skitsnack, bada bastu och premiärbad, skitsnack, spela TP, skitsnack, tjuvfiske, skitsnack, sova


Lördag: Vaknar, frukost, spela TV-spel, upptäcka att klockan är alldeles för mycket, lunch, packa ihop, hemfärd med dagiskollektivet, hemma i en timme, grillning med Diket o co, förfest, vin i mängder, ner på stan med en taxichaufför som drar en otroligt komisk historia om en dam med peruk, Plaza (eller var det nu var..), Happy burger, taxi, efterfest, somnar i en soffa


Söndag: Vaknar med TV:en på högsta volym med barnprogram, somnar om, vaknar, törstig, bakfull, tar mig hem, dusch, läser lite uppsats, fotboll, vill inte läsa uppsats, läser uppsats, somnar i soffan, vill inte läsa uppsats, läser uppsats, skriver opponering, läser ny uppsats, skriver ny opponering, somnar 02.30


Så, då har ni koll på mitt liv igen! 

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards