Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Linus - 12 juni 2008 23:38

Tiden går fort när man har roligt. Därför har ni förhoppningsvis inte varit alltför ledsna över min frånvaro. Vad den beror på denna gång är höljt i dunkel.


Uppsatsseminariet gick bra, tackar som frågar. Trots att det bara är en vecka sedan så känns det som en evighet redan. Vidare har jag börjat jobba för sommaren. Eller jobba och jobba, hitills har det bara varit utbildning och jag har inte lärt mig något nytt hitills. Jag är helt enkelt fullärd sen tidigare.


Som en effekt av detta (eller kanske tvärtom) fick jag smeknamnet Guldklipmen förra året. Detta efter en mastodontguidning med ett gäng från Vattenfalls förtetagsförsäljning. Varje vinkel och vrå visades med tillhörande beskrivning, och enligt Skråmträsk (en kollega) såg de helt slutkörda ut när de kom upp ur berget med svetten rinnande längs ansiktet. Trots det så var jag enligt den ansvarige "en Guldklimp". Inte dåligt det inte. Planen för sommaren är att jag skall avancera till minst "diamantgosse" eller "guldgruva". Något mål med måste man ju ha. För att uppnå det tror jag att det krävs ännu mer viktiga kunskaper, tex. vad reaktiv effekt är, hur mycket man skulle behöva spränga ut i avloppstunneln för att minska fallförlusterna där och var kanelbullarna finns.


It's a hard work, but someone have to do it.

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards