Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Dagens brevskörd

Av Linus - 18 juni 2008 00:25

Idag fick jag post. Mycket post. Hela tre brev som var adresserade endast till mig, och ingen annan. Två av dom var dessutom färgglada, med starkt inslag av den pitoreska färgen orange. Sånt gör en ändå glad.


Det första brevet var ett lönebeskad. Från Vattenfall. Visade på hur mycket jag skulle få i lön nu i juni. Föga förvånande var det planerade utbetalningsbeloppet 0 kronor. Varför skickar dom ens ett sånt lönebesked? Vill dom påminna mig om att jag inte har förtjänat nån lön denna månad? Eller kommer det bli som för Pjotr, som fick lön från sitt sommarjobb hela hösten, trots att han inte rörde ett finger. Problemet sägs ligga i det faktum att han själv inte meddelade att han hade slutat jobba för säsongen.. Fast det rimmar ju iofs illa med det faktum att jag inte skall få nån lön alls..


Brev nummer två var från mitt andra jobb, innehållandes två stycken förbetalda adresslappar. Väldigt upphetsande. Fick mig att tänka på att jag måste på Universitetet imorgon och hämta upp de grejer som skall skickas ner till Göteborg (för att sen skickas upp igen i början av nästa termin..). Det känns jobbigt med en sån utflykt imorgon, det måste jag säga. På min lediga dag och allt.


Brev nummer tre var också från jobb nummer två, och innehöll ett Nike + iPod-kit (Ja, det heter så). Det gav mig lite dåligt samvete. Grejen är nämligen följande. Inför höstterminen skall det köras en stor PR-liknande kampanj för detta (undrar om jag får avsölja det?) och som den representant jag är för ett av dessa företag har jag, och min kollega Snyggingen, fått ett sånt här kit så vi vet hur det fungerar till hösten. Så i förra veckan fick jag ett par löparskor och idag kom alltså resten. Själva produkten är dels en sändare du lägger i dina löparskor och dels en mottagre som du kopplar ihop med din iPod. Därefter kan du med hjälp av iPoden se hur långt du har sprungit, hur fort det har gått, hur många kalorier du har förbrännt, vem som borde vinna nästa upplaga av Idol m.m Helt klart nice alltså. Finns dock ett problem. Ett ganska så stort problem. Ni har väl redan listat ut det. Jag måste alltså ut och springa.. Hitills har jag testat skorna hemma i lägenheten och tyckte dom satt bra. Sen ställde jag dom på bästa stället på skohyllan, där de nu står och glänser i sin oanvända prakt. Ganska vackra. Kanske är bäst att inte använda dom ändå. Får väl läsa mig till hur det där kitet fungerar i verkligheten..

 
 
Ingen bild

Emma

18 juni 2008 11:44

Om du inte vill ha din Nike + iPod kan du alltid ge den till bättre behövande. Host.

 
Ingen bild

Piotr

18 juni 2008 19:43

Men sen fick jag ju också betala tillbaka de (kanske inte alls) surt förvärvade pengarna. Det som förvånade mig mest dock, var att de inte accepterade mina förfrågningar om att sluta betala ut. två gånger var diskussionen som följande:

Jag: jag har slutat jobba, sluta betala ut pengar
Löneavd: Nej, du har inte slutat jobba.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 23 mars 2009 19:46

Jag måste faktiskt säga att jag tycker lite synd om er som följer den här bloggen med en förhoppning att få läsa något läsvärt (om det nu finns någon som läser den av den anledningen). Ska jag vara ärlig är väl det senaste läsvärda inlägget producera...

Av Linus - 18 mars 2009 22:58

Efter jobbet i måndags gick jag inte som vanligt direkt till T-centralen för tunnelbanan hem utan tog istället riktning mot nedre delen av Kungsgatan. Detta då jag tänkte hämta ut min vid det här laget beryktade mobiltelefon som låg i säkra händer på...

Av Linus - 16 mars 2009 20:48

Tro det eller ej, men min mobil (även kallad mobilhelvetet) har återuppstått från de döda. Senast ni hörde något om honom hade jag ju allvarliga funderingar på att låta honom vandra vidare för gott. Men efter ett par goda nätters sömn, samt lokaliser...

Av Linus - 15 mars 2009 23:30

Egentligen borde ju herr Måns vunnit igår. Denna åsikt är absolut inte färgad av någon yttre eller inre omständighet. Utan bara utifrån att den låter rockar fett! Men svenska folket höll inte med..   Sen så höll ju inte mitt tips om EMD heller, men d...

Av Linus - 12 mars 2009 07:51

Hej mina vänner!   Ja, nu var det ju ett tag sedan jag ärade er med ett inlägg. Som vanligt har jag ingen bra förklaring, så vi skippar det helt. Sen sist har jag iaf hunnit med en sväng till Göteborg, badat extrem bastu samt besökt Vasamuseet med Lö...

Presentation

Omröstning

Bör denna blogg leva kvar eller har den spelat ut sitt sista halvironiska kort?
 Lägg ner!
 Neju, kör på som förr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards